Ofertă educațională

GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT FĂGET

           

        MOTTO:  “Educaţia nu este răspunsul la întrebare.

                                                                Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările.”                                                    

                                                       William Allin

 

DEVIZA GRĂDINIŢEI ESTE:

   „Educaţia este o  şcoală  fără  vacanţă“    

       Cadre didactice

  • Dobîndă Lenuța
  • Suici Ramona
  • Farcaș Emanuela
  • Duţu Alina
  • Drăgan Andreea
  • Mălăelea Iustina
  • Vermeşan Dănuţa
  • Mureșanu Lenuța
  • Ileș Laura
  • Togeroni Dorina
  • Capotescu Monica
  • Barbos Valentin
  • Oprițescu Cristina
  • Marcu Ileana

 

Grupe şi copii

11 grupe de prescolari

               Cadrele didactice care isi desfasoara activitatea in aceasta gradinita dau dovadă de o pregătire profesională foarte bună, de un comportament moral ireproşabil, de punctualitate, de respect şi fidelitate faţă de grădiniţă.

               Curriculum-ul pentru educaţie timpurie  contribuie la dezvoltarea personal a preşcolarilor.

 

Valori promovate

Finalităţile educaţiei sunt cele stipulate în curriculumul national la vârste timpurii, şi anume:

  • dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului, în funcţie de ritmul propriu şi de trebuinţele sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia;
  • dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi;
  • încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor şi experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;
  • descoperirea, de către fiecare copil, a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
  • sprijinirea copilului în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare acestuia la intrarea în şcoală şi pe tot parcursul vieţii.

 Oferta educaţională

Grădiniţa cu Program Prelungit  Făget şi  Grădiniţele structuri îşi doresc să le dea copiilor  nu doar prilejul de a-şi dezvolta intelectul, ci şi de a-şi da frâu liber creativităţii, de a-şi descoperi înclinaţiile şi pasiunile,  să încerce cât mai multe tipuri  de activităţi şi în acest proces  să descopere cine sunt şi ce le place să facă cu ajutorul  activităţilor instructiv -educative pe domenii experienţiale :

  • CURRICULUM-ULUI PENTRU EDUCAȚIA TIMPURIE -2019 şi cu respectarea specificului local;
  • acest program cuprinde următoarele domenii experiențiale :

Activităţi instructiv-educative:

  • Activităţi pe domenii experienţiale

Domeniul Stiinţă:

Cunoasterea mediului

Activităţi matematice

  • Domeniul Limbă si comunicare: Educarea limbajului                                             
  • Domeniul Estetic si creativ:

Activităţi artistico-plastice Activităţi muzicale

  • Domeniul Om si societate:

Educaţie pentru societate

Activităţi practice si casnice                                           

  • Domeniul Psihomotric:

Educaţie fizică

Activităţi de dezvoltare personală: Întâlnirea de dimineaţă, rutine, tranziţii, activităţi opţionale

  • -educaţie moral – civică
    – educaţie ecologica
    – educaţie rutieră
    – educaţie sanitară

Activităţi de după- amiază

– activităţi de dezvoltare a aptitudinilor individuale

– activităţi recreative si de relaxare

– activități recuperatorii și ameliorative, pe domenii experiențiale

 

PROIECTE ŞI PROGRAME NAŢIONALE ŞI LOCALE 

AN ŞCOLAR 2014-2015

  • “SĂ CITIM PENTRU MILENIUL III” – Grupele mari

                                                                    

  • “ECOGRĂDINIŢA” – Grupele mijlocii

 

  • EDUCAŢIE FINANCIARĂ-grupele mari

 

  • “AM PLECAT SĂ COLINDĂM ”Toate grupele

 

  • “KALOKAGATHIA”Grupele mari

 

  • “ȘI NOI SUNTEM ROMÂNI”Grupele mari

 

  1. Activităţi extraşcolare cu conţinut educativ:
  • Colaborarea cu Teatrul de păpuşi din Timişoara si Arad şi ale teatre din tara
  • Serbări organizate pe diferite teme;
  • Expoziţii de artă plastică;
  • Plimbări şi alte activităţi recreative în aer liber;
  • Vizite la obiectivele educative, culturale şi sociale din Timişoara;
  • Excursii;
  • Participări la simpozioane şi concursuri locale şi naţionale.

    Resurse materiale

O preocupare permanentă a conducerii Grădiniței PP Făget şi a intregului colectiv a dus la imbunatatirea si modernizarea bazei didactico – materiale asfel incat gradinita dispune de:

  • cadru ambiental – stimulativ pentru desfăşurarea activităţilor instructiv-educative;
  • mobilier ergonomic ( masute, scaunele, paturi rabatabile) în cele 11 clase ;
  • interfon, mijloace audio vizuale ( 11 calculatoare,10 laptoopuri, 2 sisteme audio professional cu boxe şi microfon, radio-casetofoane, imprimante, xeroxuri);
  • material didactic : carti, seturi de planse, rechizite, jocuri de masa, jucarii, truse matematice, tabla magnetica, seturi de constructii, seturi pentru jocurile de rol, truse pentru masurat volume, eprubete, 2 acvarii, insectare, ierbare, mulaje, ecran şi materiale specifice teatrului de păpuşi etc.
  • recuzita pentru serbari ( costume populare, costume pentru dansuri moderne, decoruri);
  • terenul de joaca cu gazon, leagane, topogane, balansoare, casute de joaca, foisoare, gropi cu nisip, bancute;
  • bucataria este dotata cu masina de gatit multifunctionala, robot de bucătărie, mase de inox, oale de inox, 5 frigidere, 2 combine frigorifice, un congelator şi maşina de spălat vase.
  • Spălătoria este dotată cu 3 mașini de spălat, 1 mașină de uscat rufe,chivete de inox,lenjerii din bumbac, dulapuri metalice pentru lenjerie;
  • Sala de mese dotată cu mobilier adecvat, veselă (farfurii, cani din porţelan), tacamuri, fete de masa.

PROGRAMUL GRĂDINIŢEI

Structura programului respectă particularităţile de vârstă şi individuale ale copiilor, permiţând derularea activităţilor pe grupuri mici sau chiar în raporturi individuale cu preşcolarii. Programul zilnic este structurat pentru a respecta curba de efort a micului prescolar si pentru a facilita învățarea, astfel încât fiecare copil să poată învăța si ajunge la înțelegerea sarcinilor propuse în ritmul propriu, personal.

Programul zilnic realizează un echilibru între activităţile de joc, învăţare şi odihnă.

PROGRAM   ZILNIC – grupe cu orar normal

Repere orare Jocuri și activități liber alese Activități pe domenii experiențiale Rutine,tranziții/activități pentru dezvoltare personală
8.00-9.00 Jocuri și activități liber-alese (joc liber) Rutină :Primirea  copiilor (deprinderi specifice)

Activitatea individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul /activități recuperatorii individualizate sau pe grupuri mici

9.00-11.30 Jocuri și activități liber-alese (pe centre de interes) Activități pe domenii experiațiale Rutină :Întâlnirea de dimineață (15/30 min.)

Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală și colectivă ,deprinderi

Rutină :Gustarea ( deprinderi specifice)

11.30-12.30 Jocuri și activități liber-alese

 ( jocuri de mișcare,jocuri distractive,concursuri, spectacole de teatru,audiții literare/ muzicale,activități în aer liber,vizite ,etc.)

Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese și,implicit ,derularea jocurilor activităților recreative,în aer liber (deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi motrice

,deprinderi de comunicare și cooperare etc.

12.30-13.00 Jocuri și activități liber-alese ( joc liber) Activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul

Rutină : Plecarea  copiilor acasă ( deprinderi specifice)

 

  • PROGRAM ZILNIC – grupe cu orar prelungit
Repere orare Jocuri și activități liber alese Activități pe domenii experiențiale Rutine,tranziții/activități pentru dezvoltare personală
8.00-8.30 Jocuri și activități -liber alese(joc liber) Rutină: Primirea copiilor (deprinderi specifice)

 

Activitate individuală de explorarea unui subiect de care este interesat copilul /activități recuperatorii individualizate sau pe grupuri mici

8.30-9.00 Rutină:Micul dejun (deprinderi specifice)
9.00-11.00

 

 

Jocuri și activități liber- alese (pe centre de interes)

 

 

Activități pe domenii experiențiale Rutină: Întâlnirea de dimineață (5-15/30 min.)

Rutine și tranziții care  să vizeaze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală și colectivă,deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire)

 

 

 

11.00-13.00

Jocuri și activități liber –alese

( jocuri de mișcare,jocuri distractive,concursuri, spectacole de teatru,audiții literare/ muzicale,activități în aer

liber,vizite ,etc.

 

 

 

 

Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber alese și ,implicit derularea jocurilor și activităților recreative,în aer liber (deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi motrice ,deprinderi de comunicare și cooperare etc)

Rutină :Masa de prânz (deprinderi specifice)

 

13.00-15.30 Activități  de relaxare

 

Jocuri și activități liber alese (facultativ ,pentru copiii care nu dorm sau care se trezesc între timp) sau Activități recuperatorii ,ameliorative,de dezvoltare a înclinațiilor personale/predispozițiilor /aptitudinilor

 

 

Rutine și tranziții care  să vizeaze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală și colectivă,deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi de lucru independent)

 

15.30-16.00 Rutină :Gustarea ( deprinderi specifice)
16.00-17.30

 

 

 

 

 

 

 

 

Jocuri și activități liber –alese

( jocuri de mișcare,jocuri distractive,concursuri, spectacole de teatru,audiții literare/ muzicale,activități în aer

liber,vizite ,etc.

 

 

Activități recuperatorii și ameliorative ,pe domenii experiențiale

 

Activități de dezvoltare a înclinațiilor  personale /predispoziții-lor /aptitudinilor

Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese și,implicit ,derularea jocurilor de dezvoltare a aptitudinilor individuale (deprinderi de igienă individuală și colectivă,deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi de comunicare  și cooperare ,deprinderi de lucru independent)
 

17.30-18.00

 

 

Jocuri și activități  liber-alese

 

 

Activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul.

 

Rutină:Plecarea copiilor acasă (deprinderi specifice)

 

 

Cu noi, copilul tău este în siguranţă!

Cu noi, copilul tău are parte de educaţie!

Cu noi, copilul tău învaţă să fie iubit şi să iubească!

 

DECI, FII CU NOI!

 

No Comments

Calendar

martie 2025
L Ma Mi J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Documente