Ofertă educațională
GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT FĂGET
MOTTO: “Educaţia nu este răspunsul la întrebare.
Educaţia este calea spre răspunsul la toate întrebările.”
William Allin
DEVIZA GRĂDINIŢEI ESTE:
„Educaţia este o şcoală fără vacanţă“
Cadre didactice
Grupe şi copii
11 grupe de prescolari
Cadrele didactice care isi desfasoara activitatea in aceasta gradinita dau dovadă de o pregătire profesională foarte bună, de un comportament moral ireproşabil, de punctualitate, de respect şi fidelitate faţă de grădiniţă.
Curriculum-ul pentru educaţie timpurie contribuie la dezvoltarea personal a preşcolarilor.
Valori promovate
Finalităţile educaţiei sunt cele stipulate în curriculumul national la vârste timpurii, şi anume:
Oferta educaţională
Grădiniţa cu Program Prelungit Făget şi Grădiniţele structuri îşi doresc să le dea copiilor nu doar prilejul de a-şi dezvolta intelectul, ci şi de a-şi da frâu liber creativităţii, de a-şi descoperi înclinaţiile şi pasiunile, să încerce cât mai multe tipuri de activităţi şi în acest proces să descopere cine sunt şi ce le place să facă cu ajutorul activităţilor instructiv -educative pe domenii experienţiale :
Activităţi instructiv-educative:
Domeniul Stiinţă:
Cunoasterea mediului
Activităţi matematice
Activităţi artistico-plastice Activităţi muzicale
Educaţie pentru societate
Activităţi practice si casnice
Educaţie fizică
Activităţi de dezvoltare personală: Întâlnirea de dimineaţă, rutine, tranziţii, activităţi opţionale
Activităţi de după- amiază
– activităţi de dezvoltare a aptitudinilor individuale
– activităţi recreative si de relaxare
– activități recuperatorii și ameliorative, pe domenii experiențiale
PROIECTE ŞI PROGRAME NAŢIONALE ŞI LOCALE
AN ŞCOLAR 2014-2015
Resurse materiale
O preocupare permanentă a conducerii Grădiniței PP Făget şi a intregului colectiv a dus la imbunatatirea si modernizarea bazei didactico – materiale asfel incat gradinita dispune de:
PROGRAMUL GRĂDINIŢEI
Structura programului respectă particularităţile de vârstă şi individuale ale copiilor, permiţând derularea activităţilor pe grupuri mici sau chiar în raporturi individuale cu preşcolarii. Programul zilnic este structurat pentru a respecta curba de efort a micului prescolar si pentru a facilita învățarea, astfel încât fiecare copil să poată învăța si ajunge la înțelegerea sarcinilor propuse în ritmul propriu, personal.
Programul zilnic realizează un echilibru între activităţile de joc, învăţare şi odihnă.
PROGRAM ZILNIC – grupe cu orar normal
Repere orare | Jocuri și activități liber alese | Activități pe domenii experiențiale | Rutine,tranziții/activități pentru dezvoltare personală |
8.00-9.00 | Jocuri și activități liber-alese (joc liber) | – | Rutină :Primirea copiilor (deprinderi specifice)
Activitatea individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul /activități recuperatorii individualizate sau pe grupuri mici |
9.00-11.30 | Jocuri și activități liber-alese (pe centre de interes) | Activități pe domenii experiațiale | Rutină :Întâlnirea de dimineață (15/30 min.)
Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală și colectivă ,deprinderi Rutină :Gustarea ( deprinderi specifice) |
11.30-12.30 | Jocuri și activități liber-alese
( jocuri de mișcare,jocuri distractive,concursuri, spectacole de teatru,audiții literare/ muzicale,activități în aer liber,vizite ,etc.) |
– | Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese și,implicit ,derularea jocurilor activităților recreative,în aer liber (deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi motrice
,deprinderi de comunicare și cooperare etc. |
12.30-13.00 | Jocuri și activități liber-alese ( joc liber) | – | Activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul
Rutină : Plecarea copiilor acasă ( deprinderi specifice) |
Repere orare | Jocuri și activități liber alese | Activități pe domenii experiențiale | Rutine,tranziții/activități pentru dezvoltare personală |
8.00-8.30 | Jocuri și activități -liber alese(joc liber) | Rutină: Primirea copiilor (deprinderi specifice)
Activitate individuală de explorarea unui subiect de care este interesat copilul /activități recuperatorii individualizate sau pe grupuri mici |
|
8.30-9.00 | – | – | Rutină:Micul dejun (deprinderi specifice) |
9.00-11.00
|
Jocuri și activități liber- alese (pe centre de interes)
|
Activități pe domenii experiențiale | Rutină: Întâlnirea de dimineață (5-15/30 min.)
Rutine și tranziții care să vizeaze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală și colectivă,deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire)
|
11.00-13.00 |
Jocuri și activități liber –alese
( jocuri de mișcare,jocuri distractive,concursuri, spectacole de teatru,audiții literare/ muzicale,activități în aer liber,vizite ,etc.
|
Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber alese și ,implicit derularea jocurilor și activităților recreative,în aer liber (deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi motrice ,deprinderi de comunicare și cooperare etc)
Rutină :Masa de prânz (deprinderi specifice)
|
|
13.00-15.30 | Activități de relaxare
Jocuri și activități liber alese (facultativ ,pentru copiii care nu dorm sau care se trezesc între timp) sau Activități recuperatorii ,ameliorative,de dezvoltare a înclinațiilor personale/predispozițiilor /aptitudinilor |
– |
Rutine și tranziții care să vizeaze pregătirea copiilor pentru activitățile care urmează (deprinderi de igienă individuală și colectivă,deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi de lucru independent)
|
15.30-16.00 | – | – | Rutină :Gustarea ( deprinderi specifice) |
16.00-17.30
|
Jocuri și activități liber –alese
( jocuri de mișcare,jocuri distractive,concursuri, spectacole de teatru,audiții literare/ muzicale,activități în aer liber,vizite ,etc.
|
Activități recuperatorii și ameliorative ,pe domenii experiențiale
Activități de dezvoltare a înclinațiilor personale /predispoziții-lor /aptitudinilor |
Rutine și tranziții care să vizeze pregătirea copiilor pentru activitățile liber-alese și,implicit ,derularea jocurilor de dezvoltare a aptitudinilor individuale (deprinderi de igienă individuală și colectivă,deprinderi de ordine și disciplină,deprinderi de autoservire,deprinderi de comunicare și cooperare ,deprinderi de lucru independent) |
17.30-18.00
|
Jocuri și activități liber-alese |
– |
Activitate individuală de explorare a unui subiect de care este interesat copilul.
Rutină:Plecarea copiilor acasă (deprinderi specifice) |
Cu noi, copilul tău este în siguranţă!
Cu noi, copilul tău are parte de educaţie!
Cu noi, copilul tău învaţă să fie iubit şi să iubească!
DECI, FII CU NOI!